Expertvask selger til privat/bedriftsmarkedet. Men det kreves et organisasjonsnummer for å opprette konto. Ved større kjøp kan vi gjøre kredittsjekk. Som privatperson kan du handle over disk i vår butikk.
Alle priser er oppgitt eks. mva, miljøgebyr og/eller statens avgifter. Rabatter kan avtales for volumkjøp og faste bestillinger. Ta kontakt med oss på post@expertvask.no.
Lagervarer avsendes normalt innen 3 arbeidsdager, eller etter spesifiserte ruter, dersom annet ikke er avtalt. Varestatus i nettbutikken refererer til vårt sentrallager i Alna i Oslo, og selv om enkeltvarer vises uten beholdning kan de fortsatt være tilgjengelig i lokale butikker. Vi har også løpende påfyll fra leverandører og søsterselskaper i Sverige og Danmark.
Prisendring gjennomføres løpende basert på varsel fra produserende industri. Full prisrevisjon gjennomføres i perioden 1. januar – 1. februar. Oppdatering av prisavtaler i webshopen skjer normalt innen påfølgende dag og er gjeldende fra det tidspunkt de vises.
Levering skjer med den transportør Expertvask til en hver tid fastsetter. All levering over netto kr. 1500,- gjøres fraktfritt innenfor nærområdet til våre lokale avdelinger. Ved lavere verdi kan det tilkomme et ordregebyr. Informasjon om gebyrgrenser vises til en hver tid i handleprosessen. Eventuell frakt beregnes etter vekt og kollistørrelse.
Ved ekstraordinære leveringer innen 12 timer må fraktkostnader påregnes, dersom annet ikke er avtalt i skriftlig avtale.
Betaling netto pr. 10 dager, der annet ikke er avtalt. Ved senere betaling beregnes 9,5 % rente p.a.
Faktura tilsendes elektronisk i EHF eller PDF-format hvis mulig. Ved levering uten pallebytte kan det påløpe pallekostnad.
Feil eller mangler må varsles til det respektive selskap senest innen 8 dager etter varen er mottatt. Alle restordre under kr. 100,- blir normalt slettet.
Varer tas ikke i retur uten forhåndsgodkjennelse, dersom annet ikke er avtalt i egen avtale. Returnerte varer som ikke er avtalt, krediteres ikke. Loven om angrerett gjelder ikke profesjonelle kjøp hos grossist.
Retur som følge av feil bestilling, belastes med en kostnad lik 15 % av varens salgsverdi. Retur skal skje i original emballasje, og uten feil eller mangler. Ved ekstraordinær retur må kunden selv dekke returkostnaden, dersom annet ikke er avtalt.
Ved reklamasjon, dekker vi returkostnaden så fremt det benyttes avtalt speditør. Det aksepteres ikke bruk av annen speditør, dersom dette ikke avtales spesielt.
For service og reparasjoner på maskiner gjelder egne bestemmelser for frakt og levering. Kontakt oss for mer info.
Expertvask selskaper har salgspant i alle varer, inntil de er fullt ut betalt, i henhold til pantelovens paragraf 3-14 og 3-22.
Vi oppfordrer våre medlemmer til å ta et miljøansvar av returordninger innenfor emballasje og maskintekniske produkter. Etter avtale tar selskapene imot avfall og maskintekniske produkter for destruksjon eller transport til nærmeste oppsamlingsplass. Mer informasjon og linker finner du på vår forside.
Miljofyrtårn
Grøntpunkt
Renas
Materialretur
Vi i Expertvask ønsker at alle våre medlemmer setter av tid for å bli kjent med organsinene VIRKE, RELE og NFSR, du finner linker til disse på forsiden. Sammen jobber vi aktivt for å utvikle en seriøs og profesjonell bransje.